تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/27 - 03:51
کد خبر: 499392

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت / مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج / لو رفتن سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲

جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت  / مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج / لو رفتن سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲

در این بسته خبری بررسی موضوعات جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت و مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج و لو رفتن سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲ و دیگر موارد مرتبط که در ادامه به مور آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در این بسته خبری بررسی موضوعات جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت  و مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج و مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج و لو رفتن سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲ و دیگر موارد مرتبط که در ادامه به مور آنها خواهیم پرداخت.

جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان داخل کشور

 آئین نامه اعطای تسهیلات بورس تحصیلی به دانشجویان داخل کشور در ۳۰ ماده از سوی دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

هدف از این بورسیه این است که پذیرفته شدگان از طریق آزمون سراسری کلیه رشته مقاطع علوم پزشکی در صورت احراز شرایط مندرج در آئین نامه بتوانند از بورس تحصیلی داخل کشور به منظور تأمین نیازهای آموزشی، درمانی و بهداشتی و تخصصی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و مؤسسات آموزشی وابسته به وزارت بهداشت حسب نیاز و نیز نهادها، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی استفاده کنند. (جزئیات بیشتر)

مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج فردا برگزار می‌شود

جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت  / مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج / لو رفتن سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲

 در پی اعلام آمادگی دکتر سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران برای مناظره با اساتید مدعی اخراج، تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران اعلام کرد با دعوت از رییس دانشگاه تهران، فردا یکشنبه ۲۷ اسفندماه مناظره‌ای برگزار می شود.

این شبکه همچنین اعلام کرد: دکتر ابراهیم بای سلامی برای شرکت در این مناظره اعلام حضور کرده است و این مناظره ساعت ۱۰ یکشنبه بصورت زنده از شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران به آدرس tv.ut.ac.ir/live پخش می شود.

رییس دانشگاه تهران در هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری مهر آمادگی خود را برای شرکت در مناظره‌ای با اساتید مدعی اخراج اعلام کرد و گفت: «شما اگر یک مورد اخراجی اساتید پیدا کردید، به من معرفی کنید. آمادگی کامل دارم که یک جلسه با حضور رسانه‌ها برگزار کنم و با این استاد مدعی اخراج مناظره کنم.»(جزئیات بیشتر)

لو رفتن سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲ +جزئیات

آزمون فوق‌العاده آزمون وکالت عصر روز گذشته (جمعه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲) برگزار شد. در این آزمون ۱۱۳ هزار نفر (۵۳ هزارنفر زن و ۶۰ هزار نفر مرد) ثبت نام کردند. اما از چند ساعت پیش از برگزاری این آزمون زمزمه‌هایی مبنی بر لو رفتن سوالات به گوش می‌رسید؛ زمزمه‌هایی که پس از برگزاری آزمون در صفحات مجازی رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت.

یک کانال تلگرامی ابتدا ۲ سوال را منتشر کرد و سپس با گذاشتن آدرس کانال تلگرامی دیگر مدعی شد که تمامی سوالات آزمون فوق‌العاده آزمون وکالت را به همراه پاسخ سوالات منتشر کرده است. شرکت‌کنندگان در آزمون نیز این سوالات را تایید کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این آزمون بیان کرد: پیش از ورود به جلسه آزمون دیدیم شرکت‌کنندگان آزمون همه گوشی به دست هستند. پس از پرس‌وجو متوجه شدم گویا ساعت ۱۱:۳۰ یک کانال تلگرامی همه سوالات و پاسخ‌های درست را منتشر کرده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد افراد بسیاری با استفاده از سوالات منتشرشده در آزمون شرکت کرده‌اند. این موضوع باید پیگیری شود چراکه حق هزاران نفر مطرح است.(جزئیات بیشتر)

ثبت نام آزمون زبان MSRT آغاز شد

جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت  / مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج / لو رفتن سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲

سازمان امور دانشجویان زمان بندی برگزاری آزمون زبان MSRT سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد. بر این اساس آزمون زبان MSRT فروردین ۱۴۰۳ در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می شود.

ثبت نام آزمون زبان MSRT فروردین ۱۴۰۳ ازامروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ آغاز شده و تاساعت ۱۸، ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. حوزه های برگزاری در تقویم آزمون درج می شود.(جزئیات بیشتر)

پذیرش در کاردانی به کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی بدون آزمون شد

جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت  / مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج / لو رفتن سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲

دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص شیوه پذیرش رشته علوم آزمایشگاهی در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۳ و بعد از آن اطلاعیه ای صادر کرد.(جزئیات بیشتر)

المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی برگزار می شود

تمام اساتید و دانشجویان می توانند پس از مطالعه شیوه نامه های مربوط به المپیاد، اعلام آمادگی خود را جهت شرکت در این رویداد حداکثر تا تاریخ ۵ فروردین ۱۴۰۳ از طریق ایمیل تربیت بدنی به آدرس sport@kntu.ac.ir با ذکر نام و نام خانوادگی، شماره تماس، عنوان استاد/ دانشجو(شماره دانشجویی)، رشته تحصیلی و عنوان مسابقه اعلام کنند.(جزئیات بیشتر)

اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها براساس تعداد استاد، مقاله و دانشجو

علی خطیبی گفت: فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه و همچنین فرهنگی از جمله امور مهم در دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند. اکنون بیش از ۸۵ درصد از بودجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صرف پرداخت حقوق می‌شود.

وی بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری و هزینه کرد در موضوع تحقیقات و پژوهش نشود، پژوهش خوبی از آب در نخواهد آمد. معتقدیم که باید بودجه فناوری و تحقیقات با هدف ارتقای تولید علم را در بودجه تقویت کنیم.(جزئیات بیشتر)

متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی بخوانند

سید علی جعفری فعال حوزه سنجش و پذیرش دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چندی پیش شخصی عنوان کرد پس از استقرار مصوبه شورای‌ عالی انقلاب‌ فرهنگی و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی ۳ پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امکان شرکت در آزمون برای متقاضیان فاقد سابقه تحصیلی وجود ندارد، گفت: چه در سال جاری و چه در سال‌های بعد که نتیجه آزمون‌های نهایی پایه‌های دهم و یازدهم به سوابق تحصیلی اضافه می‌شود، امکان شرکت در آزمون و تولید سوابق برای همه متقاضیان وجود دارد.

وی افزود: دانش‌آموزانی که اکنون در حال تحصیل هستند به‌ صورت طبیعی و در هر سالی که به پایه بالاتر می‌رسند در آزمون‌های نهایی خود شرکت می‌کنند. بنابراین، برای این گروه هیچ جای نگرانی وجود ندارد.(جزئیات بیشتر)

تمرکز وزارت علوم بر ساخت خوابگاه متأهلی برای دانشجویان

جزییات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت  / مناظره رییس دانشگاه تهران با استاد مدعی اخراج / لو رفتن سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۲

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونین دانشگاه قم اظهار داشت: طی آمار‌های ارائه شده از خوابگاه‌های دانشگاه قم باید اشاره کرد که ظرفیت خوابگاه‎ها دارای الگوی خاص و مخصوص به خود است.

وی افزود: نکته مهم این است که اولویت صندوق رفاه دانشجویان در خصوص ساخت خوابگاه‌ها با بخش خوابگاه متأهلی است، زیرا هزینه ساخت خوابگاه مجردی از طرق دیگر تأمین می‌شود.(جزئیات بیشتر)

اژه‌ای خواستار پیگیری "لو رفتن سؤالات آزمون وکالت" شد

خبر "لو رفتن سؤالات آزمون وکالت مرکز وکلا" را تسنیم در روز 19 اسفند منتشر کرده و نوشته بود: "در حالی روز جمعه 18 اسفند آزمون وکالت مرکز وکلا برگزار شد که یک کانال تگرامی چند ساعت پیش از برگزاری این آزمون، اقدام به انتشار سؤالات این آزمون به‌همراه پاسخ‌های آن کرد!"

و در حالیکه مرکز وکلا در قبال این مسئله سکوت کرده و در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: "نتایج اولیه این آزمون بعد از رسیدگی به اعتراضات و تهیه کلید سؤالات، 45 روز کاری بعد از آزمون اعلام خواهد شد" امروز حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه با تایید لو رفتن سؤالات آزمون وکالت مرکز وکلا گفت: "لو رفتن سؤالات آزمون مرکز وکلا پیگیری شود."(جزئیات بیشتر)

شرکت ۹۰ هزار نفر از دانشگاهیان علوم پزشکی در جشنواره قرآن و عترت

 دکتر عباس شیراوژن در جلسه مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت با هیأت رئیسه فرهنگستان علوم پزشکی، گفت: ۹۰ هزار نفر از دانشجویان و کارکنان حوزه سلامت در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت شرکت کرده اند. در دوره قبلی این جشنواره ۵۰ هزار نفر شرکت کرده بودند.

وی افزود: در دوره بیست و هشتم قرآن وعترت وزارت بهداشت ۹۰ هزار نفر شرکت کردند که ۴۰ هزار نفرشان دانشجو بودند.

شیراوژن با بیان این که امسال برای اولین بار کاروان راهیان نور استادان علوم پزشکی راه اندازی شد، افزود: در مراسم اعتکاف امسال ۴ هزار دانشجو، در پیاده روی اربعین ۱۴ هزار دانشجو، در اردوهای راهیان نور امسال ۲۰ هزار استاد و دانشجو، در مراسم سالگرد حاج قاسم ۲ هزار دانشجو، در مراسم نیمه شعبان ۱۰ هزار دانشجو، در اردوهای جهاد تبیین ۲ هزار نفر، در جشن دانش آموختگان در حرم رضوی ۲ هزار فارغ التحصیل و در جشن ولادت حضرت معصومه ۳۵۰۰ دانشجوی دختر شرکت کردند.(جزئیات بیشتر)

حمایت قاطع بسیج جامعه پزشکی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

در پی بیانیه جمعی از پزشکان و دانشجویان در مخالفت با انتصابات ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران، بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حمایت از مدیریت انقلابی این دانشگاه، بیانیه‌ای را صادر کرده که متن آن به شرح زیر است:

وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوُرِثِینَ

متاسفانه در روز یکشنبه مورخ 20 اسفند 1402 همزمان با معارفه مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی دانشگاه توسط مسئولین محترم سپاه، شاهد انتشار یک بیانیه منتسب به بسیج جامعه پزشکی با مضامین کذب و خلاف واقع بودیم که موجب نگرانی نیروهای ارزشی و انقلابی دانشگاه و شادی افراد مغرض و مخالفین نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top